Din gară în gară, către primăvară

16 Ianuarie 2017 at 10:30 am Lasă un comentariu

(panseuri din tren)

Dialog imaginar

  • Bună ziua, este liber aici?
  • Da.
  • Până unde mergeți?
  • Undeva într-o stație o să fie un cireș înflorit, sub el o bancă și acolo cineva pe bancă va ține o pancartă pe care scrie “aici cobori tu, X.” Când se va întâmpla asta, voi coborî.
  • Și dacă nu apare?
  • Atunci nu voi coborî. Dar se poate întâmpla să cobor și să urc totuși la stația următoare.

 

Tinerețe

Nu tinerețea este/ va fi cea mai frumoasă perioadă din viața ta. Cel mai frumos moment este mereu cel prezent; doar atunci ai ocazia să faci cea mai bună alegere din ceea ce a fost viața ta de până atunci.

Când totul călătorește în jurul tău

  • Unde vrei să mergi?
  • Nu merg nicăieri. Într-o zi, o pasăre va ciripi pe limba ei și eu voi ști că peste o lună, două, trei voi fi într-un loc anume. Și chiar dacă toate păsările vor fi mute, în sufletul meu voi ști ce am de făcut.
  • Deci tot mergi undeva…
  • Eu voi fi tot timpul la locul meu.

Substanță

Un om e făcut din gânduri, pisici, cireși și multe altele, pe care le găsești în fiecare zi într-un sac fără fund. În sacul acela e tot universul.

Dk

Dk skriem asa pt k ne place, unde s-o fi dukand atunci toată frumusețea sufletului, bogăția lui, toate gândurile care înfloresc în viața unui om? Knd skriem asa sper că avem în suflet, pe undeva, un trandafir superb, inocent, care împrăștie un parfum suav.

Poezia

Poezia o respirăm cu fiecare gând ce se pierde dincolo de orizontul cumpărăturilor, al familiei, al casei, al grijilor, al serviciului. Dincolo de ele e o lume care nu există. Acolo înflorește iubirea care își face loc, numai ea știe cum, printre grijile noastre. De regulă apare între tineri, dar printre grijile părinților. Nimeni nu poate trăi fără poezie, fără fiorul provocat de ceea ce numim frumusețe. Un an, indiferent de unde începe, are 365 de zile. Aproximativ. În cele 365 de zile, ba ne ninge zăpada, ba florile de cireș, ba sclipiri de poezie. Se întâmplă multe într-un an de zile, nu? Apoi toate se repetă, numai noi suntem irepetabili, adunăm în noi tot felul de flori, ninsori și fiori. Dar cum gândurile se duc uneori dincolo, dincolo de ceea ce putem pipăi sau vedea, m-am gândit într-o zi să plec la pescuit. Le alungasem pe toate dincolo, le dădusem vacanță. Și am stat pe linia orizontală, cu o undiță în mână. Mereu acolo este ceață. Și nu ai nevoie de momeală. Pur și simplu îți imaginezi ce vrei să aduci înapoi, apoi când undița se smucește, tragi de ea ca să fii sigur că aduni lângă tine ce vrei. Când am simțit că bagajul e plin, m-am întors acasă. Pe drum totul era frumos. Simțeam că în lume e mai multă iubire. Abia mai târziu mi-am dat seama că era logic, doar nu adusesem de acolo frică, ură, respingere. Cu timpul aflam despre oameni triști, dezamăgiți. Despre oameni care sunt implicați în războaie. Dar nu aflam despre oameni care fac războaie. Nu erau decât câțiva oameni conduși de frica de a nu pierde rezerve de petrol, de resurse, puterea. Din cauza acestei frici lumea se împărțea între cei avuți și fricoși, pe de o parte, și cei săraci pe de altă parte. Cei săraci își imaginau că nu au putere. Își mai imaginau tot felul de scenarii despre cei avuți, iar cei avuți nu aveau decât de câștigat de pe urma acestor scenarii. Ele alimentau paralizia celor săraci și se întărea astfel poziția celor puternici.

Entry filed under: Spiritualitate.

Intrebare… si raspuns Manifest pentru sănătatea României

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 37 de urmăritori

Primele viorele din gradina mea! Vi le ofer!

Risipirea norilor…

Panseluta-minune

Rasarit

Carciumarese din gradina mea

Mar imbujorat in Moldova

Clăi de fân în Ardeal

Ianuarie 2012

Ghioceii lui 10 martie 2012

Pisica mea africana

Alo, am ajuns cu bine, dar ma simt cam straina!…

Crizantema

Invitatie de nerefuzat la o plimbare

Apus de soare la Tasnad

Prima mea floare de ceara

Buburuza

Orice drum duce undeva!


